On Page SEO

On Page SEO sa zameriava na optimalizáciu obsahu a technických prvkov priamo na vašej webovej stránke. Správna optimalizácia On Page SEO je kľúčová pre dosiahnutie vyšších pozícií vo vyhľadávačoch a zvýšenie organickej návštevnosti.

Dôležitosť kvalitného a optimalizovaného obsahu

Priemerná dĺžka obsahu na prvej stránke výsledkov Google je 1447 slov. To znamená, že dlhšie, kvalitné články majú väčšiu šancu získať vyššie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania. Okrem toho stránky s blogom získavajú o 97% viac prichádzajúcich odkazov, čo prispieva k lepšej viditeľnosti.

Stránky na prvom mieste v Google majú v priemere 3,8-krát viac spätných odkazov ako stránky na miestach 2 až 10, čo zdôrazňuje dôležitosť interných a externých odkazov pre SEO úspech.

Štruktúra webu a technické prvky

On Page SEO nie je len o obsahu. 59,5% webových stránok nemá H1 nadpisy, čo je vážna chyba. H1 nadpis je jedným z najdôležitejších signálov pre vyhľadávače. Navyše, 51,3% webových stránok má viac ako jeden H1 nadpis, čo môže zmiasť vyhľadávače a znížiť efektivitu optimalizácie.

Ďalším dôležitým prvkom je optimalizácia obrázkov. 80,4% webových stránok nemá alternatívne textové atribúty (alt text) pre obrázky. Alt text pomáha nielen vyhľadávačom lepšie pochopiť obsah obrázkov, ale zvyšuje aj prístupnosť pre používateľov so zrakovým postihnutím.

Dôležitosť štruktúrovaných dát

Stránky, ktoré používajú štruktúrované dáta, majú o 40% vyššiu mieru preklikov ako tie, ktoré ich nepoužívajú. Štruktúrované dáta pomáhajú vyhľadávačom lepšie pochopiť obsah a zobraziť relevantnejšie informácie vo výsledkoch vyhľadávania, čím zvyšujú šance, že používatelia kliknú práve na vašu stránku.

Nevyhnutnosť technickej optimalizácie

95,2% webových stránok má problémy s presmerovaním 3XX, čo môže negatívne ovplyvniť užívateľský zážitok a výkon stránky vo vyhľadávačoch. Správne nastavené presmerovania sú kľúčové pre zníženie straty návštevníkov a lepšie indexovanie stránok.

On-page SEO je súbor aktivít, ktoré sa vykonávajú priamo na webovej stránke s cieľom zlepšiť jej pozície vo vyhľadávačoch. Zahŕňa optimalizáciu meta tagov, nadpisov, obrázkov, kvalitného obsahu a rýchlosti načítania stránky.

Meta title: Obsahuje najvyhľadávanejšie kľúčové slovo, má byť krátky, relevantný a zaujímavý (max. 60 znakov).

Meta description: viac najvyhľadávanejších kľúčových slov a fráz, má byť stručný a zaujímavý (max. 150 znakov).

Používať h1 pre hlavný nadpis, h2-h6 pre sekundárne nadpisy. Zlepšuje štruktúru a čitateľnosť obsahu.

Optimalizovať obrázky, použiť caching, minimalizovať kód a vybrať rýchly hosting.

Používať relevantné názvy súborov a alt tagy pre obrázky, kompresovať a konvertovať do webp.

Používať relevantné odkazy medzi stránkami pre lepšiu navigáciu a lepšie SEO. Množstvo odkazov závisí od dĺžky textu.